Nalatenschapsregistratie

//Nalatenschapsregistratie
Nalatenschapsregistratie 2020-04-06T21:02:34+00:00

Nalatenschapsregistratie

U wilt later uw nabestaanden voor wat betreft de financiële en organisatorische zaken ontzorgen. De tijd na uw overlijden is namelijk al emotioneel genoeg.

Het voorbereiden van uw nalatenschap scheelt namelijk enorm veel tijd, geld en energie voor uw nabestaanden. En daarnaast kunnen zaken dan zo geregeld worden zoals u ze wenst. Enkel het opstellen van een testament is niet voldoende.

Ontzorgen van uw nabestaanden

U kunt het uw nabestaanden makkelijker maken door uw wensen en alle verdere relevante informatie vast te laten leggen. ZEKER maakt daarbij gebruik van een Digitaal Nalatenschapsdossier. In dit persoonlijke digitale dossier worden alle van belang zijnde gegevens en documenten voor u digitaal bewaard. Vanzelfsprekend krijgt u volledig toegang tot uw eigen dossier. U ontvangt daarvoor persoonlijke inloggegevens. Mocht u overlijden dan is het voor uw erfgenamen makkelijk om inzicht te krijgen in uw wensen en belangrijke documenten.

Verschil tussen testament en nalatenschapsregistratie

In een testament regelt u doorgaans de juridische en fiscale zaken voor na uw overlijden. In een nalatenschapsregistratie worden alle zaken vastgelegd rondom uw persoonlijke, financiële en juridische situatie. Al deze zaken vindt u terug in uw eigen digitaal nalatenschapsdossier. Hierbij helpen wij u om keuzes te maken. Vastgelegd worden onder andere:

• Familieverhoudingen
• Wachtwoorden (belangrijkste vastgelegd)
• Abonnementen
• Testament
• Levenstestament
• Erfbelasting
• Social media (Facebook, LinkedIn, etc.) accounts
• Uitvaart (o.a. wensen)

Via het contactformulier kunt u vrijblijvend contact opnemen. Eén van onze adviseurs neemt dan contact met u op.